2012. február 1.

zöldiVi és a szemét

hát ma totál ledöbbentem. aránylag nagy sétát tettem a gyerekemmel és az ebemmel a városban, ügyes-bajos dolgok intézése miatt, meg aztán így le lett tudva mindkettőnek az eüsétája is, na meg én is levegőztem a mínusznemtomhányfokban. de a napocska sütött ránk ezerrel és az kafa volt.
na, de a lényeg nem a mínusz és nem is a séta, hanem a látvány, ami fogadott... egyszerűen döbbenet, hogy milyen szemetes a városunk. nem volt olyan méter, ahol ne lett volna egy eldobott valami a földön. komolyan mondom, az volt az érzésem, hogy valaki végigsétált a városon, kezében a lakásából kihozott szemeteszsákokkal és szétszórta amindenhol, amerre járt. égett az arcom, hogy ez mi??? és mé??? bakker?...
veri a város a mellét, mert fasza sport város, meg egyetemváros, meg virágos város, meg a tökömsetudja még miféle kitüntetés és akkor ez van... ilyen látvány fogadja az idelátogatót, vagy éppen a gyerekét vagy kutyáját sétáltató városlakót. az eszem megáll... a kutyám szarán is gondolkodtam, hogy összeszedjem-e, mer' az legalább lebomlik... de jó gazdi vagyok, összeszedtem és cipeltem több száz méteren keresztül...
mert azé' hozzá kell tennem, a város több részén, hosszabb gyalogos és bicikliútján viheti az ember a szemetét a zsebében, vagy a táskájában, mert egy szemeteskukát sem talál, mer vagy ellopták, vazzeg kiásták a földből betongombócostul (miaizét kezd egy szemeteskukával, felszereli lakásában vagy a kertjében vagy esetleg gyűjtő? pedig aztán nem egy dizájnnyertes darabok...) vagy inkább fel sem szerelték... na, de kérem, eldobni mégsem kéne... vagy ezeket az embereket nem tanította meg az anyukája vagy az óvónénije vagy akárkije, hogy a szemetet nem dobjuk el?
szóval ez engem baromira irritál és zavar. képes vagyok és már nem egyszer meg is tettem, hogy rászólok az utca emberére, ha azon kapom, hogy eldob egy csokipapírt vagy abármit, de ha ezt a valakit láttam volna, lehet belelógatom a perintbe, hátha ráébred  vagy megvilágosodik azagya... gyanítom, hogy nem egy ember műve és nem is egy nap alatt történt, de akkor is gáz... nagyon gáz...
így arra jutottam, hogy ezentúl egy kisebb méretű szemeteszsákkal fogok a városban sétálni és összeszedem az utamba eső szemetet. kicsit ugyan azt sejtem, hogy elég reménytelennek tűnő kezdeményezés a részemről, mert asszem nem lesz túl hosszú a séta... lehet még azadytérig sem jutok el... nem lehet ezt valahol kérvényezni, hogy orvosolják a fájdalmamat? vagy olyat nem lehet, mint a filmekben, hogy a rabokat kiterelik, hogy megtisztítsák a köztereket, utakat, vízpartokat. nem ráérnének?
de az is lehet, hogy lelkesen, alkalmanként összeröffentem a cimbiket egy kis várostisztításra, itt-ott kiválasztva egy-egy parkot, utcát, vízpartot és hátha mások is kedvet kapnak... mér' ne lehetnénk a legtisztább város?
na, ezt valahogy frankón átgondolom és megvalósítom... fasza kis cél... ki tart velem?

2 megjegyzés: